MODA, URODA, ZDROWIE
MODA, URODA, ZDROWIE
UDOSTĘPNIJ:  
fb icon tweeter icon

Jak zdrowo się odchudzać?

autor: Admin

Odchudzanie nigdy nie jest łatwe i nie ma jednej wskazówki, która by spowodowała szybką utratę wagi, bez żadnych skutków ubocznych. Nie musi być to jednak tak skomplikowany proces, jak większość z nas sobie wyobraża. Liczenie kalorii, usuwanie z diet całych grup żywieniowych oraz stosowanie restrykcyjnych diet. Zamiast radykalnego podejścia, spróbuj przyjąć szereg zdrowych nawyków i uczynić je integralną częścią rutyny żywieniowej. Jak dobre nawyki zaczną przeważać nad złymi, może się okazać, że odchudzanie i, co najważniejsze, utrzymanie zdrowej wagi stanie się dla Ciebie naturalne.zdrowe posiłki

Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą Ci skutecznie zrzucić nadmiar kilogramów. Nie musisz od razu wszystkich wprowadzać w życie, warto powoli próbować każdej z nich, aby szybko nie stracić motywacji.

Pij więcej wody

Najszybszym i najprostszym sposobem zmniejszenia spożycia kalorii jest picie większej ilości wody. Badanie przeprowadzone na ponad 18.000 dorosłych wykazało, że zwiększenie dziennego spożywania wody o zaledwie 1% spowodowało zmniejszenie spożycia o 70 kalorii, podczas gdy picie trzech dodatkowych szklanek obniżyło spożycie o 205 kcal.

Ogranicz węglowodany

To węglowodany przede wszystkim powodują otyłość i nadwagę. Zjadamy ich za dużo. Znajdują się w chipsach, fast-foodach i wielu innych przekąskach. Jednak pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż i makaron, mogą pomóc Ci schudnąć. Jedzenie takich produktów zwiększa poziom związków betainy, co poprawia rozkład glukozy, odpowiedzialnej za regulowanie metabolizmu.

Jedz więcej owoców morza

Jedzenie ostryg, kraba, łososia i tuńczyka oraz innych bogatych w składniki odżywcze produktów spożywczych, takich jak orzechy włoskie i brazylijskie, może pomóc Ci stracić zbędny tłuszcz, poprawiając zdolność komórek tłuszczowych do regulowania procesów metabolicznych.

Skup się

Odchudzanie to skomplikowany proces, w którym należy zmienić nie tylko dotychczasowy tryb życia, ale także myślenie. Zwrócenie większej uwagi na to, co się je podczas posiłków, zmniejsza ryzyko nadmiernego obżerania. Ludzie jedzą znacznie więcej w miejscach publicznych, w czasie spotkań towarzyskich oraz przy biurku podczas pracy. Każdy posiłek staraj się spożywać przy stole, delektuj się każdym nowym smakiem.

Bądź konsekwentny

Dieta i aktywność fizyczna kojarzy nam się z czymś nieprzyjemnym i trudnym. Jednak odchudzanie nie musi być męczące, wystarczy odpowiednio zaplanować każdy tydzień i nie popadać w rutynę. Ważne jest również dążenie do wyznaczonych celów i niepoddawanie się, mimo kryzysowych sytuacji. Zapisuj swoje treningi i dokonania na dany tydzień. Dzięki temu po jakimś czasie treningi i zdrowe jedzenie staną się Twoim nawykiem i sam będziesz tego pożądać.

Uważaj na cukry

Obecnie cukier można znaleźć niemal w każdym produkcie spożywczym. Jesteśmy od niego uzależnieni, dlatego tak ciężko jest nam zrezygnować ze słodkich batonów, ciastek, intensywnych przypraw i gotowych dań. Jednak odchudzanie nie będzie skuteczne, jeśli w Twojej diecie będą przeważały cukry. Poza tym, że słodzone produkty powodują nadwagę, to również negatywnie wpływają na nasze zdrowie. Cukier wybija glukozę do krwi i jeśli jej nie spalisz, będzie przechowywana jako tłuszcz.


Źródła:
 https://www.slimfood.pl/odchudzanie/ - Poradnia dietetyczna
UDOSTĘPNIJ ARTYKUŁ:  
fb icon tweeter icon